Socrates schildert

Het ene kind denkt graag na, het andere kind werkt het liefst met z’n handen.

Maar denken en maken liggen helemaal niet zo ver uit elkaar als je zou denken.

Filosoferen en beeldend bezig zijn, doen beide een beroep op de verwondering van kinderen én op hun creativiteit. 

In deze lessen komen zowel de denkers als de doeners helemaal tot hun recht. 

Over (bijna) alle onderwerpen kun je filosoferen. Eerst gaan de kinderen beeldend aan de slag aan de hand van een creatieve opdracht. Daarna gaan ze samen op zoek naar een antwoord op een filosofische vraag die in de opdracht ‘verstopt’ zit. Dat kan gaan over schoonheid, maar ook over geluk, dromen, zintuigen, identiteit, macht of de toekomst.

Wat is mooi, wat is lelijk? Hoe voelt geluk? Waar komen dromen vandaan? Is tekenen net zoiets als fantaseren?

Groep: Middenbouw, Bovenbouw

Duur: 1,5 á 2 uur (in overleg)

Kosten: €60,- per uur, exclusief materiaal- en reiskosten